fredag den 20. maj 2011

Schh det er en hemmelighed

Jeg har den sidste uge arbejdet hårdt på et patchwork projekt, som min lærer Marianne ikke har måtte vide noget om, for idag skal jeg være sammen med hende og så vil jeg vise hende, at jeg kan helt selv ;-) Ikke i alt patchwork, jeg vil rigtig gerne stadig have hjælp, men lige denne her har jeg helt selv lavet.



Den er syet i hånden og passer til sengetæppet i vores autocamper.

Hvorfor jeg tør vise den allerede nu her på bloggen er fordi jeg er ret sikker på at Marianne er væk fra internetforbindelse i dag.

Så havde jeg egentlig først lovet, at I fik opskriften på kagen efter weekenden, men pyt, nu kommer den så også.


Kiksekage de luxe.

3 dl piskefløde
300 g mørk chokolade 70%
120-150 g makroner
3 spsk hindbærmarmelade
100 g blandede bær

1 rugbrødsform ca. 1 liter

Kog fløden op i en gryde. Hak chokoladen groft. Smelt chokoladen i den varme fløde, og rør det godt sammen.
Beklæd en rugbrødsform med bagepapir og fordel 1/3 af makronerne i bunden af formen. Smør 1 spsk hindbærmarmelade ud over makronerne.
Hæld 1/3 af chokolacremen over makronerne. Gentag endnu 2 lag makroner med 1 spsk marmelade og 1/3 chokoladecreme.
Skyld bærrene, og læg dem på toppen af kagen. Sæt kagen på køl i 5-6 timer.

Velbekomme.

5 kommentarer:

  1. Jamen altså, hvad skal du med en lærer - ud over selvfølgelig hygge - du får et stort 12 af mig.

    Knus fra Jo

    SvarSlet
  2. Sikke et puslespil du har lavet. Flot.

    SvarSlet
  3. En super flot pude du har lavet, og så uden lærens hjælp

    SvarSlet
  4. søde Marlene

    Sikke en hemmlighed og dejlig overraskelse..... du ER SÅ DYGTIG en elev :)
    kram♥

    SvarSlet

Jeg bliver rigtig glad hvis du skriver en kommentar til mig.