søndag den 9. januar 2011

Åh hvor jeg glæder mig.

Ja faktisk kan jeg næsten ikke vente.

Min søn på 16 år kommer hjem idag efter en uge i Østrig hvor han har spillet volley ball med det Danske ungdomslandshold i kvalifikationskampene til EM senere på året.

Faktisk har han ikke været meget hjemme siden 18. december, netop fordi han har været med ungdomslandsholdet, først på træningslejre og nu i Østrig.

Så der skal være fest i aften!!!

Derfor har jeg bagt Chokolade  & Peanutbutter muffins.


Nå, jeg må heller fortælle fra begyndelsen.

I maj fik min svigermor denne her fantastiske gode bog af min mands bror.

Jeg kunne straks se at dette lige var en bog for os her i familien så jeg ledte længe og endelig fandt jeg et sted hvor jeg kunne købe den.

Så skulle der vælges hvad vi først skulle prøve, alle fik stemmeret og noget af det første jeg bagte var disse Chokolade & Peanutbutter kager.

Min søn var vild med dem og efter det har han stort set ikke sagt andet til mig end Peanutbutter muffins, derfor er de nu bagt og så skal han ellers få lov at spise igennem i muffins.

Vi skal nu også have hjemmebagte burgerboller med Pulled Pork, også en ting vi elsker alle mand.
Normalt laver jeg det altid på Weber grillen, men fandt ud af at andre også laver det i ovn, hvilket er noget nemmere, end at skulle påfylde grillen med kul hver 45 min.
Tror ikke det bliver helt så godt, men da det jo er vinter osv. osv. er den nu sat i ovnen på 125 grader efter den er blevet godt krydret og så håber jeg.........



Alt dette fordi vores søn kommer hjem og fordi jeg GLÆDER mig så meget. Tiden er heller ikke så lang når man har gang i noget og han lander altså først i København 13.25 og så skal han her til Odense, så hvis vi er heldige er han her inden kl. 17. Glæder mig.

P.S Under kommentarerne er opskriften på Pulled Pork

6 kommentarer:

  1. Pulled pork....det fik jeg til en udendørs koncert i Californien i sommers...bare ordet bringer gode minder frem
    Har du en opskrift til hvordan du laver det, både i weber og ovn?
    Jeg er sikker på at gensynet bliver godt, - ih hvor ville jeg have savnet min søn efter så lang tid.
    Lene

    SvarSlet
  2. Hej Lene.

    Selvfølgelig har jeg en opskrift.

    1 nakkekam.

    Krydderiblanding.

    4 spsk smoken paprika
    2 spsk Koshersalt
    2 spsk friskknust sort peber
    2 spsk stødt spidskommen
    2 spsk chilipulver
    2 spsk Brun farin
    1 spsk cayennepeber

    Disse kryderier blandes, og stegen vendes i krydderiblandingen.

    Ovnen:
    Sættes i ovnen ved 125 grader i 6 timer.

    Grill:

    Tænd en skotøjsæske fuld af KUL (husk det er kul og ikke briketter), når de er godt varme lægges de i den ene side af grillen og stegen lægges i den anden side. Læg låg på Weberen og ventilerne kun 1/4 åbne. Tilsæt en håndfuld kul ca. med 45 min interval hele stegetiden igennem.
    Lad steget være på grillen 7-9 timer.

    Håber du kan bruge det.

    Hilsen

    Marlene

    SvarSlet
  3. Ja, jeg kan da godt se fordelen ved at lave den i en ovn, men den må alligevel få en skøn smag i weberen.

    Tusind tak....det skal prøves.

    Lene

    SvarSlet
  4. Dine chokolade peanutbutter muffins ser rigtigt lækre ud. Vil du give opskriften fra dig?

    Tak:-)

    SvarSlet
  5. Selvfølgelig må du få opskriften Heidi.

    Send mig en mail, så jeg kan sende den til dig.

    Marlene

    SvarSlet
  6. Så fik jeg lavet pulled pork...det var en kæmpe succes. Gæsterne tog allesammen 2 gange, nogen endda 3 gange.

    Jeg servede hjemmelavet bbq sovs til, hjemmebagte boller og cole slaw.

    Mega god opskrift :-)

    Lene

    SvarSlet

Jeg bliver rigtig glad hvis du skriver en kommentar til mig.