torsdag den 12. september 2019

Strikkede karklud

Dette er lavet som arkiv til mig selv, for at holde styr på opskrifterne på de klude jeg har strikket. Men du er meget velkommen til at strikke klude efter opskrifterne og skulle du have en opskrift du har lyst til at dele med mig vil jeg blive meget glad.



Jeg har strikket denne klud i Olines Cotton 8, fra garnudsalget
Pindestr. er 3,0


Slå 66 masker op og strik 6 pinde ret.

De yderste 3 masker til start og slut er ret på alle pinde.

Mønster:
1 pind, 3 ret, 1 vr, forsæt pinden ud, slut med de 3 kantmasker
2 pind (ret pinden) 2 ret, 2 vr. Pinden ud
3 pind - 1 ret, 3 vr, forsæt pinden ud
4 pind - ret hele pinden.

Husk de først og sidste 3 masker strikkes ret på alle pinde

Disse 4 pinde består mønstret af, når du synes at kluden er firkantet slutter du af med 6 pinde ret.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver rigtig glad hvis du skriver en kommentar til mig.