mandag den 2. september 2019

strikkede klude

Dette er lavet som arkiv til mig selv, for at holde styr på opskrifterne på de klude jeg har strikket. Men du er meget velkommen til at strikke klude efter opskrifterne og skulle du have en opskrift du har lyst til at dele med mig vil jeg blive meget glad.



Jeg har strikket denne klud i Olines Cotton fra Garnudsalg
Pindestr. er 3,0

Slå 66 masker op og strik 6 pinde ret. Jeg havde slået 68 masker op og så bliver det ikke så godt i den ene side af kluden, derfor 66 masker så det går op med mønstret.

De yderste 4 masker til start og slut er ret på alle pinde.

Mønster:
1 pind, 2 vr, 2 r, pinden ud slut med 4 ret
2 pind ret.


Husk de først og sidste 4 masker strikkes ret på alle pinde

Disse 2 pinde består mønstret af, når du synes at kluden er firkantet slutter du af med 6 pinde ret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver rigtig glad hvis du skriver en kommentar til mig.