fredag den 6. september 2019

Strikkede karklud

Dette er lavet som arkiv til mig selv, for at holde styr på opskrifterne på de klude jeg har strikket. Men du er meget velkommen til at strikke klude efter opskrifterne og skulle du have en opskrift du har lyst til at dele med mig vil jeg blive meget glad.

Jeg har vist en klud strikket på denne måde, her har jeg lavet den med mønster, som den græsgrønmel klud.






Jeg har strikket denne klud i Olines Cotton fra Garnudsalg
Pindestr. er 3,0

Slå 58 masker op, sæt en marketingstrick og slå endnu 58 masker op.

Mønster:
1 pind, 2 r, 2 vr, fortsæt til markeringen hvor du ender med 2 ret, efter markeringen strikker du igen 2 ret, 2 vr pinden ud.

2 pind strik ret hele pinden igennem, de to sidste masker før markering og 2 første masker efter markering strikker du sammen. De to masker inden markering strikkes sammen, de næste 2 masker strikkes sammen men hvor du strikker dem bag pinden.


Fortsæt til du kun har to masker og luk af. Du har nu en fin firkantet klud.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver rigtig glad hvis du skriver en kommentar til mig.