onsdag den 18. september 2019

Mørklilla stikket klud

Dette er lavet som arkiv til mig selv, for at holde styr på opskrifterne på de klude jeg har strikket. Men du er meget velkommen til at strikke klude efter opskrifterne og skulle du have en opskrift du har lyst til at dele med mig vil jeg blive meget glad.



Jeg har strikket denne klud i alm. bomuldsgarn 8/4
Pindestr. er 3,5

Slå 66 masker op.

Start med at strikke 6 pinde ret.

De første 3 og sidste 3 masker strikkes ret på alle pinde.

Mønster:
1 pind - 2 r, 2 vr
2 pind - som maskerne viser
3 pind - 1 ret 2 vr, 2 r
4 pind som maskerne viser
5 pind - 2 vr, 2 ret
6 pind som maskerne viser
7 pind - 1 vr 2 r, 2 vr
8 pind som maskerne viser.


Sådan forstået at du på hver anden pind skubber mønstret en maske. Så rib som forskubbes.


Disse 8 pinde består mønstret af, husk at strikke de første 3 masker og de sidste 3 masker ret på alle pinde. Afslut med 6 pinde ret når du synes din klud er firkantet eller som den skal være.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver rigtig glad hvis du skriver en kommentar til mig.