mandag den 5. august 2019

Strikkede klude.

Jeg har længe gået og overvejet lidt på strikkede og hæklede klude, og om de virkelig var gode. DET ER DE
Jeg så på Instagram at @hanne_black have strikket de sødeste klude og hun ville gerne dele sin opkrift.

Derefter gik jeg igang, jeg havde dog inden da spurgt lidt rundt hvilket klude der var bedst og de fleste synes de strikkede.

 Ret hurtigt havde jeg jo lyst til at prøve andre mønstre.

Men det ender med at jeg til sidst ikke kan finde rundt i hvordan jeg har strikket de forskellige og derfor har jeg nu besluttet at lægge opskrifterne op her på min blog, nærmest mest som arkiv for mig selv, men kan du få glæde af opskriften er du meget  velkommen og skulle du have lyst til at dele din opskrift på en strikket klud med mig vil jeg blive vildt glad.

Her er hvordan hanne's opskrift er på hendes klude, dog lavet om til det garn jeg har strikket i.


Jeg har strikket denne klud i Drops Loves You 8.
Pindestr. er 3,5

Slå 60 masker op og strik 6 pinde ret.
De yderste 3 masker til start og slut er ret på alle pinde.

Mønster:

1. pind - 3 r - 1 vr, 1 r - slut med 3 ret
2. pind - 3 r - 1 r, 1 vr - slut med 3 ret
3-4 pind er ret

De 4 pinde består mønstret af når du synes de klud er firkantet slutter du af med 6 pinde ret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver rigtig glad hvis du skriver en kommentar til mig.