mandag den 5. december 2016

Skal kjolen se pæn ud på bøjlen???

Jeg syr sammen med de skønneste og sødeste kvinder, men de mopper mig 😏 på den gode og søde måde. Fordi jeg gerne vil have mine kjoler ser pæne ud på bøjlen 😉
Det vil min syveninger også nu, hvor jeg har vist dem hvordan jeg gør det.
Måske du endda har set nogle vise hvor flot deres kjole er i nakken efter jeg har vist dem det.

Vil du også gerne have din kjole ser flot ud på bøjlen?? Så se her hvordan.

Når du har syet din krave på kjolen, som f.eks. Onion 2045 og 2064 eller Line2line k248 og k277 osv. Så syr du skråbånd i nakken.


Her ses min kjole, efter kraven er syet i, det er dette stykke overlocket krave, jeg gerne vil have ser pænt ud.

Start med at lægge skråbåndet lidt ind over belægningen. Det gør at starten og slutningen på skråbånden bliver gemt væk af belægningen. (se foto længere nede)



Sy nu lige i foldelinien, og så den passer med syningen fra overlockeren.


 Hele vejen hen af nakken og et par cm mere som bliver gemt af belægningen.


Fold skråbånden ned og stik det fast. start ved skuldersømmen. Jeg har grønt tråd i overtråden og sort i undertråden, da det passer til stråbånd og kjole.


Sy til skuldersømmen og hæft.


Når belægningen foldes ned, bliver starten på skråbåndet dækket, så det ser pænt ud og en flossen kant ikke er muligt.



Hæft nu belægningen fast til skuldersømmen så langt ind mod kraven det er muligt.


Nu er kjolen flot når den hænger på bøjlen.


Her ser du kjolen i nakken, og ja syningen kan ses, men jeg synes ikke det betyder noget overhoved.


Nu sidder du måske og tænker, hvorfor gør hun dog det?? Er det kun for den er pæn på bøjlen??
Ja, det er det, men det er også fordi du på den måde får gjort nakken fast, hvilket giver et pænt hold til kjolen, så den sidder pænt på dig.

Håber du kan bruge min vejledning. Spørg endelig hvis der er noget du er i tvivl om, eller noget du gerne vil have mig til at vise.

Jeg bliver SÅ glad hvis du skriver en kommentar til mig, enten her eller på facebook, så ved jeg nemlig om det er godt eller skidt det jeg har brugt tid på at lave.

6 kommentarer:

  1. ohhhh jeg suger til mig af alle dine forklaringer og nyder at du gider - Tak for det

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er dejligt at høre, hvis der er noget du synes er svært eller gerne vil have vist, så skriv det til mig, måske jeg så lave en DIY på det også.

      Slet
  2. Det er en fryd og fornøjelse at følge dig og dine kreationer på diverse sociale medier. Tak for det!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih hvor er jeg glad for at vide det. Tusind tak.

      Slet
  3. Tak for en fin DIY på netop denne finesse. Jeg har henvist en bruger på FB-gruppen "Vi elsker at sy" til denne DIY, da hun efterspurgte hvordan man mon gjorde dette. TAK :-)

    SvarSlet
  4. Tak for en god forklaring dejligt at du vil dele din erfaring

    SvarSlet

Jeg bliver rigtig glad hvis du skriver en kommentar til mig.