mandag den 11. marts 2013

En lille trekant. DIY

Jeg har lavet en lille trekant ;-)


Er den ikke sød??

Jeg viser lige hvordan du gør.

Materialeforbrug:

½ lynlås
1 stykke yderstof i 10 x 20 cm eller i den størrelse du ønsker
1 stykke forstof i 10 x 20 cm.
1 stykke volumevlise i 10 x 20 cm. Laver du en stor trekant, så ville jeg have termolam imellem.
1 stykke stof til en strop 2,5 x 8 cm

Klip/skær stofferne samt volumevlise.


Stryg volumevlise bagpå yderstoffet.
Læg den ½ lynlås på yderstoffet, sæt en nål i hver ende for at holde den til.


Læg forstoffet over ret mod ret og sæt nåle igennem alle tre lag samt lynlås


Sy lynlåsen i, det vil sige hele vejen langs med lynlåsen.
Her ser du lynlåsen som er syet i og nu ligger mellem de to stykker stof.


Hvis du synes, så sy en pyntestikning langs lynlåsen.
Fold stoffet til stroppen og stik det sammen.


Stød lynlåsene sammen og kør glideren på.


Der skal være et lille hul åben, ellers kan du ikke vende trekanten tilsidst.


Vend vrangen ud igen og sy en stikning i hver ende, husk at lægge stroppen ind ved yderstof nederst ved fold. I forstoffet skal du lade et hul være åbent, så du kan vende trekanten om lidt.


Læg stofferne som på billedet. Løsne de første to sting af forstof og lynlås, det er for at kunne sy igennem.


Yderstof syet, hele vejen over og over lynlåsen. Hold forstoffet til siden.


Her ser du, at jeg har pillet to sting op, for at det løsnes fra lynlåsen.


Sy nu forstoffet, på sammen måde, her uden lynlåsen. Hele vejen igennem.


Vend det hele igennem åbningen i forstoffet, og vend igen, så du for retten ud.


Så længe du har hullet i forstoffet, har du mulighed for at få hjørnerne ordentlig nullert ud så de er pæne. Når først du syr hullet til, kan du ikke komme ind i hjørnerne mere.

Sy hullet til, og prop forstof ind i trekanten.



Færdig!!


Her har jeg syet en i størrelse 8 x 16 cm. den er bare lille!! Jeg har sat en nøglering og karabin i enden, så jeg kan hænge den i min taske. Den lille er der kun plads til lidt mønter.





Måske du også fik lyst til at sy en lille trekant taske.

15 kommentarer:

  1. Hvor er den bare fin. Det må jeg lave sammen med datteren en dag :-)

    Tak for opskriften

    SvarSlet
  2. Hvor er den søød, den må jeg igang med når jeg er færdig med at lave net. Er gået helt i selvsving

    SvarSlet
  3. Thank you for the awesome tutorial! xo

    SvarSlet
  4. Hvor er de fine Skønne farver

    SvarSlet
  5. Hvor er de fine...
    Må lige lære de meterlynlåse så jeg kan komme igang ...
    Tak for DIY
    Hilsen Mette

    SvarSlet
  6. Den er helt vild skøn!
    God mandag aften til dig :-)

    SvarSlet
  7. Smart lille sag du nu har lavet, jeg tror da du kører på duracell : D

    SvarSlet
  8. Tak for en super vejledning, det er sat på min projektliste - det skal helt sikkert prøves :)

    SvarSlet
  9. Hej Marlene
    Her er de skønne...
    Men jeg dur ikke til at se så småt....:(
    God Tirsdag / RikkeBo

    SvarSlet
  10. Hallo Marlene,
    eine wunderschöne Anleitung, muß ich gleich morgen ausprobieren.
    Liebe Grüße aus dem verschneiten Deutschland
    Anne

    SvarSlet
  11. Åhh har lavet mange af de trekanttasker i alle størrelser og elsker dem ;-)De er så gode både i store og små --Dine er rigtig søde

    SvarSlet
  12. Hejsa

    Jeg skal lige have et tip :)
    Jeg har problemer med lynlåsen. Jeg har klippet en almindelig nylon lynlås op, men når jeg skal sætte skyderen på igen, er det meget vanskeligt og når det lykkes, så "sprækker" lynlåsen.

    Bruger du lynlås i metermål? Er et bedre? Eller er der en bestemt type lynlås der er bedst egnet?

    På forhånd tak for hjælpen :)

    SvarSlet
  13. Hvor er den dog sød..!!!
    rigtig nemt at forstå dine billeder og forklaringer....
    tusind tak...!!!
    Kisserhk@gmail.com

    SvarSlet
  14. nice vejledning! Jeg er glad for, at du besøger min blog også i Tyskland. Internettet har heldigvis ingen grænser. Megen glæde stadig sy!
    din Bini

    SvarSlet
  15. Super sej og fin lille pung, anede ikke noget om halve lynlåse! Har linket til dig på min blog.
    :-) Lisbeth

    SvarSlet

Jeg bliver rigtig glad hvis du skriver en kommentar til mig.