lørdag den 24. september 2011

Bålmad på vaskemaskine

Nej nej, jeg er hverken fuld eller skør. Men det er altså hvad jeg har fået her til aften.

Da vores gamle vaskemaskine ikke kunne mere, skilte vi den ad til vi til sidst stod med vasketrumlen.

Den er nu bålsted.

Fyldt med brænde og lige inden der blev sat ild til.
(p.s. den kan også stå frit, men da vi nu havde et trip trap bålsted står den i det.)


Her er der tændt op. Læg mærke til hvor flot lyset kommer ud af alle tromlehullerne.

Jerngryden er sat på bålstedet og passer perfekt i hullet.

Her og de næste billeder er så mad tilblivelsen!!




Tilslut blev gryden båret ind og vi sad og nød lyset fra "vaskemaskinen" mens vi spiste.


SÅ jeg er ikke skør, bare dejlig mæt og lugter måske en smule af røg!! Men den gode røg!

21 kommentarer:

  1. Genialt må jeg sige :-)
    Knus.

    SvarSlet
  2. Kære Marlene
    Super idé. Genbrug er godt.. Min moder brugte glaslågen fra vaskemaskinen til salatskål.. :o)
    Det er ret flot, når gløderne lyser...
    Jeg lugter også af den gode røg. Vi har været på udflugt og bagt pandekager, poppet popkorn og ristet skumfiduser over bål.
    Vejret har jo været perfekt..
    God lørdag aften / RikkeBo

    SvarSlet
  3. søde søde ven

    Det ser skifse godt ud ... både før under og efter .... og maden .... mums ...
    Så nu kalder badet vel... så ikke strikketøjet kommer til at dufte ...

    kram og go aften ♥

    ps. må vist liiige chefen den opfindelse ....:o)

    SvarSlet
  4. Skide smart ;)
    Ideen er hugget, manden er og vild med den.
    Må på jagt efter en trommel.

    Yt

    SvarSlet
  5. Smart og en rigtig god ide.
    Smukt er det også når der ligger store flotte gløder og lyser.

    Dejlig aften - med lugten af den gode røg - dårlige røg er lagt på hylden:)

    SvarSlet
  6. Fin ide - det ser ihvertfald hyggeligt ud ...
    min maskine er dog ikke så gammel endnu, så det går nok ikke ;0)

    SvarSlet
  7. Sikke en genial idé!! :)
    Og det ser rigtig lækkert ud!! :)

    SvarSlet
  8. Hvor ser det bare godt ud. Synd at min vaskemaskine bare blev kørt på containerpladsen!
    Lene

    SvarSlet
  9. Jeg tror ikke der skal være åbent ud til min vaskemaskine fremover når der kommer besøgende, for hvis de nu har set dette her, så manler det helt sikkert næste dag ;o)
    Fantastisk idé og der virker tydeligvis. Som du dog kan "hitte på".
    God søndag.
    Knus

    SvarSlet
  10. Jamen tænk sig at kende Georg Gearløs - hvor ser det bare hyggeligt ud, det er da en super ide, og genbrug for alle pengene.
    kram fra Vesterhavshytten

    SvarSlet
  11. Hos DDS'erne her har de vaskemaskinetrumler de nogle gange tager med på lejrer.
    Det er rigtig genialt!

    Mad på bål smager skønt og røgen er det ekstra krydderi ☺

    SvarSlet
  12. Jamen det er fileme da smart..
    Kram Hanne

    SvarSlet
  13. Hi hi.. Hvor smart. Det er da genbrug der vil noget :-)

    Kram Gitte

    SvarSlet
  14. Skisme helt vildt godt fundet på.

    SvarSlet
  15. Det er da en helt igennem genial ide i der har fundet på, den må lige lagres i baghovedet til når vores vaskemaskine skal fornyes.

    SvarSlet
  16. Hold op en god ide og hvor ser det hyggeligt ud, den ide er gemt, men håber ikke den kan tages i brug de næste par år, har lige fået lavet bil og tænder pu ha

    Kh. Dorthe

    SvarSlet
  17. hold da op hvor ser det sejt ud! og lækkert mad..

    SvarSlet
  18. Genial Malene....Lillian

    SvarSlet
  19. Jeg har flashed ideen på min blog -og henvist til dig, naturligvis.

    God genbrug.
    Glædelig oktober.

    SvarSlet

Jeg bliver rigtig glad hvis du skriver en kommentar til mig.