lørdag den 26. januar 2013

Nu bliver den først skæv - DIY

Det er jo ikke forbudt at vidreudvikle på et mønster vel??

Det har jeg gjort her i eftermiddag.

kosmetikpungen/toilettasken fra de seneste dage, er nu blevet til en taske.


Hvorfor er den så mere skæv, tænker du måske. måske fordi jeg nu både har termolam og viledon til at afstive tasken, og fordi den er mere lang end høj. Dette gør faktisk at taskens bund i den lave ende vender om og giver side.


Det er nu bare til jeg har fyldt den med telefon, pengepung, nøgler osv.

Hvordan jeg har lavet den??

Det kan du se her:


Mønstret er her. Denne gang vælger jeg at min taske skal være ca. 30 cm. lang. Den lange side er derfor 24-6-30-6-6. Højden er fra mønster til top 20 cm. Se evt. DIY på toiletpung.

Jeg klipper lige som på toiletpungen men denne gang vil jeg have både termolam og viledon som for. Jeg kan godt lide tasken bliver lidt mere stiv, men gerne stadig lidt tyk/vamset i det. Det bestemmer du selvfølgelig helt selv.


Den følgende fremgangsmåde er ligesom på kosmetikpungen.

Dog syr jeg ikke bunden sammen før jeg har syet håndtag på tasken.


Her bruger jeg linningbånd, ja faktisk to gang, altså i 2 lag, for at hanken bliver ekstra stiv. Mine hanke er klippet 50 cm lange - færdig resultat er 48 cm.


Hæft i begge ender og vend. Hæft ned langs siden, det er super nemt når du bruger linningbånd.


Marker på tasken hvor hankene skal sidde og sy dem på. Tasken er stadig ikke lukket i bunden og dette gør det meget nemmere når du syr hankene på.

Når hankene sidder hvor de skal syr du bunden sammen lige som på toiletpungen.

Vend og den er færdig.


7 kommentarer:

  1. smadder flot, dejligt at du har lavet den i en lidt mere taskeagtig facon
    inge c

    SvarSlet
  2. Wow your are a great artist, I love your blog and your blog. Kisses from Spain.

    http://redecoratelg.blogspot.com.es/

    SvarSlet
  3. Den taske kunne jeg godt tænke mig at lave .... og en stor tak fordi at du deler med os læsere.
    kh Pia

    SvarSlet
  4. What a fun shape! :) really pretty!

    SvarSlet
  5. Hvad bliver det næste? :)
    Den er super flot!

    SvarSlet
  6. Hej :-)

    Flot flot taske.

    Vil gerne lave den til min niece til hendes brudetøj.

    Men.... mit bette hoved kan ikke regne mønsteret ud.....venstre side har jeg styr på, men de mål der opgives 12 -15-3 cm er det hele længden i bunden ? og er det uden hak der udgør bund...... højden i højre siden hvordan finder jeg frem til den ?

    Ellers en lækker side med flotte ideer du har her :-)

    Hilsen
    Gina

    SvarSlet

Jeg bliver rigtig glad hvis du skriver en kommentar til mig.