lørdag den 5. januar 2019

Alm. v-hals udskæring.

Nogle vil måske synes at det at lave en v-hals/v-udskæring er svære end alm. rund hals, men det behøver det absolut ikke at være.



Du klipper din udskæring i V istedet for rund. Laver en strimmel helt som du plejer, jeg laver mine typisk 20% mindre end halshuls omkreds.
Omkreds i mine udskæringer ligger på ca. 80 cm. det vil sige at min strimmel er 66 cm. lang og altid 5 cm. bred.

Nu syr du den sammen til en ring og lægger den dobbelt vrang mod vrang.
Hæfter den fast i udskringen med nåle, så du fordeler strimlen til halsudskæring. Helt som var det en rund hals.

Når du har syet den på, skal du have vrangen ude på kjolen, lægge den dobbelt lige ved midt for, altså så V er lige i midten, og nu syr du en lille stikning, så du fjerner en trekant fra halskanten.


Nu vender du kjolen om, stryger og evt. stikker rundt med dobbeltnål og du har nu en flot v-hals.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver rigtig glad hvis du skriver en kommentar til mig.