søndag den 27. februar 2011

Lækre sunde muffins næsten uden fedt.

Jeg faldt over denne opskrift på nogle lækre muffins, som de bl.a. anbefalede til en gang brunch.

Vi har nu spist dem på alle tider af døgnet, og de er super gode, dog kunne vi godt finde på at putte endnu flere rosiner i dejen.


Opskriften lyder på: 16 muffins.

1 dl minimælk
2 dl yoghurt naturel
50 g havregryn
225 g hvedemel
1 spsk brunt bagepulver
150 g farin
75 g rosiner
1 æg str. L
2 spsk olie
2 bananer

Bland mælk, yoghurt og havregrun, og lad det trække 10 min. Bland mel, bagepulver, farin og rosiner. Rør æg og olie sammen, og tilsæt havregrødsblandingen.
Rør dernæst melblandingen i og til sidst letmosede bananer. Fordel dejen  i muffinsforme, og bag kagerne ved 175 grader i ca. 20 min.
Velbekomme.

2 kommentarer:

  1. Lige til kaffetid - lækkert ☺ tænderne løber, godt jeg har en rest drømmekage stående ☺

    SvarSlet
  2. mums Marlene ... jeg skulle da vist være kommet forbi :).... her i huset må jeg rigtig gerne undlade rosiner.... medmindre jeg vil ha' dem for mig selv :)
    kh♥

    SvarSlet

Jeg bliver rigtig glad hvis du skriver en kommentar til mig.