tirsdag den 30. november 2010

Blade og teposer fra god veninde

Desværre har dagen idag været mest plaget af en rigtig slem hovedpine - det er altid øv - man får slet ikke lavet alt det man ønsker.

Det som gjorde dagen god var, at en god veninde kom fordi med en stak blade og en masse teposerNu kan jeg hygge med bladene og lave nogle nye teposekort. Glæder mig. Jeg siger tusind tak til Lone.



Her tilsidst på dagen fik Cirkeline og jeg også bagt lidt vaniliekranse og en enkeltplade med brunkager.
Det er det gode ved julesmåkager, de kan bages lidt efter lidt, når først dejen er lavet.



2 kommentarer:

  1. De brunkager er bare sindsyg gode. Jeg ønsker at få opskriften, for man kan vel ikke forvente, at du vil bage en STOR dåse til mig ?

    SvarSlet
  2. Jamen opskriften må du meget gerne få.

    Den kommer her.

    1 dl. sukker
    knap 1 dl. mørk sirup
    150 gram smør
    3 tsk sukat
    2 tsk kanel
    1 tsk ingefør
    ½ tsk neliker
    lidt revet muskatnød
    1 dl. (50 gr.) mandler
    6½ dl. mel (325 gr.) mel
    1½ tsk natron

    Kog sukker og siurp og lad det køle lidt. Rør smørret i og lad blandingen blive kold, tilsæt krydderierne, de smyttede, grofthakkede mandler samt melet blandet med natron og ælt dejen sammen. Form dejen til en rund stang ca. 4 cm i deameter. Skær stangen i tynde skiver og læg dem på en bageplade. Bag dem ved 175 gr. i 5-7 min. lad kagerne køle lidt.

    SvarSlet

Jeg bliver rigtig glad hvis du skriver en kommentar til mig.