fredag den 4. oktober 2019

Strikkede klude

Dette er lavet som arkiv til mig selv, for at holde styr på opskrifterne på de klude jeg har strikket. Men du er meget velkommen til at strikke klude efter opskrifterne og skulle du have en opskrift du har lyst til at dele med mig vil jeg blive meget glad.






Kluden er strikket på pind 3 af garn fra løvbjerg.

Slå 66 masker op og strik 7 pinde ret.
På alle pinde er de første og sidste 4 masker i ret.

Første pind som er fra vrangsiden strikkes vrang
De næste 2 pinde forsættes i glatstrikning. Det vil sige du nu har 4 pinde glat og mønstret begyndes.

Pind 1 - 9 r, 5 vr, slut med 2 ret.
Pind 2-6 rettes som maskerne viser.
Pind 7-14 strikkes glatstrikning
Pind 15 - 2 r, • 5 vr, 9 r • gentag fra • til • slut med 9 r
16-20 - strikkes glatstrikning.

Disse 20 pinde gentages til du synes din klud er stor nok.
Slut med 8 pinde ret.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver rigtig glad hvis du skriver en kommentar til mig.