mandag den 14. oktober 2013

68 blokke og nogle trekanter

Ja, det er hvad tæppet består af.


Det startede i marts med de første blokke.


Meldte mig i en facebook gruppe hvor vi skulle bytte Ditzy Donuts (som mønstret hedder). Alle blokkene skulle være i skrappe farver/pangfarver.

Jeg syede i starten et sæt at bytte med og et til mig selv. Senere har jeg kun syet til mig selv, for desværre var der nogle som ikke helt viste hvad pangfarver er. Lidt surt at sende 10 blokke af sted og få 4 blokke retur i brune farver. 

Langsomt men sikkert gik det fremad.


Alle blokke syet, nu skal de syes sammen og de sidste 4 hjørner skal syes på.


Færdigt. alt syet sammen. Nu er det klar til at blive quiltet og syet den sidste lukkekant på.





Der er syet trækanter på i kanten, nogle som kan "vippe" frem og tilbage. Det vil sige de kun er syet på i den ene langside.


Tæppet vil jeg quilte ved Pro4, udfordringen bliver lidt hvordan jeg quilter tæppet uden at sy trekanterne fast, men det må jeg løse.


14 kommentarer:

  1. Hvor er det et flot tæppe. Dejlige pang farver.

    SvarSlet
  2. Det er da ellers blevet flot. Jeg kender alt for godt til det der med at bytte. Har prøvet det engang, hvor der både var gardinstof og det ringeste bomuld man kan tænke sig, så det holder jeg mig langt fra. Det er træls, når man selv har gjort sig umage for at finde fine stoffer.

    SvarSlet
  3. Det blev nu smukt, selv om du ikke vidste hvad du fik. Ærgerligt at nogen så sender brune mønstre afsted til dig.

    Håber du finder en smuk løsning med trekanterne og quiltningen.

    kh. Lis

    SvarSlet
  4. Flot flot arbejde, du er da blevet super skrap til det patchwork. :-D

    SvarSlet
  5. flot arbejde og fede farver... glæder mig til at se det efter den er quiltet....

    SvarSlet
  6. Skønne farver. Dejligt, når man kan se enden på et projekt, men også dejligt, når man starter og planlægger.

    SvarSlet
  7. Super flot tæppe med dejlige farver.

    Mona

    SvarSlet
  8. Dejlig farver. Jeg overvejet også at gå med i denne bytte leg, men så kom jeg lige til at tænke på den bedstemor blomster bytte gruppe som jeg har prøver, og det gik på samme måde, men vi har åbenbart en meget forskellig mening om skrappe farver og flotte stoffer :)
    Mvh Lone Morsing

    SvarSlet
  9. Wow hvor er det bare blevet flot ! og sikken et arbejde. Jeg synes det er fantastisk smukt med de farver og former - og de brune farver passer også fint ind, synes jeg.

    SvarSlet
  10. hvor er det bare blevet flot :)

    SvarSlet
  11. Du er vildt flittig !
    En rigtig fin detalje med de vippende trekanter :)

    SvarSlet
  12. Dt er blevet rigtig flot dit tæppe, selv med pang-brun ;) kunne ikke lade være at smile lidt, min store datter mener altid at hun kan spotte patchworkere, det er dem i beige tunika :D gudskelov, er der også en mere farverig gren af den familie :)

    SvarSlet
  13. Wow, hvor er det fantastisk flot!! Super lækker detalje med de 3 trekanter i kanten.
    Flot arbejde!

    SvarSlet
  14. Fantastisk flot tæppe og de skønneste farver - så imponeret ... jeg må prøve at kaste mig ud i det :o)

    SvarSlet

Jeg bliver rigtig glad hvis du skriver en kommentar til mig.