mandag den 19. november 2012

En pude bliver til.

Jeg var blevet lidt træt af uglepuderne, der skulle noget nyt til.

Så i et tillæg til Hendes Verden pude syet i Square Dance mønster, det måtte jeg prøve, og med lidt hjælp og link lykkes det mig at forstå hvad det egentligt gik ud på.

Jeg havde stof tilbage efter en anden pude som jeg syede for et godt stykke tid siden, så det var bare at gå igang.



Firkanterne er syet sammen.


Der syes kant på.


Ja, og så til det "sjove" der bliver tegnet nye firkanter op som igen bliver klippet ud og syes sammen.


Jeg er sikke på, at det må være en som sælger stof som har opfuldet mønstret, for der er meget spild og puden bliver væsentlig mindre end man først tror.


Der blev syet endnu et par kanter på.


Puden helt færdig.

Hvorfor mønstret hedder Spuare Dance har jeg ingen ide om, men måske I ved det???

Det var sjovt at prøve dette mønster, lærte også lidt nyt, men sy et helt tæppe i det mønster, det kunne jeg ikke tænke mig, tror det vil blive kedeligt i længden og så er det utrolig uøkonomisk, med mindre.......

10 kommentarer:

  1. Super flot pude - ja, der er en del spild ved denne metode. Men Marti Mitchell har lavet nogle skabeloner der giver bedre udnyttelse af stoffet. Dem kunne du prøve næste gang :-) Her kan du se skabelonerne: http://www.butikparadiset-shop.dk/shop/tessellating-windmill-1973.html
    Knus fra Helle

    SvarSlet
  2. Den er blevet super flot. Jeg har endnu til gode, at prøve den teknik. Måske en dag kommer der tid til det.

    SvarSlet
  3. Det skulle slet ikke være noget spild. Det der bliver klippet af, skal bruges til kanter iflg. de kloge :) Har ikke prøvet endnu, men har linialer og bog om det.
    Puden er blevet flot.
    Hilsen Kirsten

    SvarSlet
  4. Hold nu op den er flot!!
    - men sikke da et arbejde!

    SvarSlet
  5. Hold op hvor er den bare flot, du er godt nok skrap, bare det var mig.

    SvarSlet
  6. Det kan godt være at der gik meget stof til, men hvor er de bare flotte!

    SvarSlet
  7. Flot pude du har fået syet, med fine kanter på også. Jeg har syet et helt slumretæppe i den teknik, der blev mange små firkanter tilbage, men de kan jo bruges til noget helt andet.

    SvarSlet
  8. Flot det er den. Den lyser rigtig flot op på den mørke sofa

    SvarSlet
  9. Super flot - som altid. Hilsen Inge Lise

    SvarSlet

Jeg bliver rigtig glad hvis du skriver en kommentar til mig.