torsdag den 29. august 2019

Strikkede karklude

Dette er lavet som arkiv til mig selv, for at holde styr på opskrifterne på de klude jeg har strikket. Men du er meget velkommen til at strikke klude efter opskrifterne og skulle du have en opskrift du har lyst til at dele med mig vil jeg blive meget glad.



Jeg har strikket denne klud i mayflowers
Pindestr. er 3,0

Slå 64 masker op og strik 8 pinde ret.
De yderste 4 masker til start og slut er ret på alle pinde.

Start med at strikke 8 pinde ret.

Mønster:
1-4 Pind - 4 r, 4 vr.
5-6 pind glatstrikning, det vil sige ret på pind 5 og vrang på pind 6
7-10 pind - 4 vr, 4 ret
11-12 pind glatstrikning, det vil sige ret på pind 11 og vrang på pind 12

Husk de først og sidste 4 masker strikkes ret på alle pinde

Disse 12 pinde består mønstret af, når du synes at kluden er firkantet slutter du af med 8 pinde ret.

1 kommentar:

  1. Jeg er lige begyndt at strikke efter mange års pause og har prøvet mig frem for at strikke dette mønster og det blev noget kludder. Så jeg blev så glad, da jeg fandt det her. Jeg kan for øvrigt kende dine flotte kjoler :-) dem har du lagt billeder ud af på Den BEDSTE jersey side.
    Hilsen Pia-Merete

    SvarSlet

Jeg bliver rigtig glad hvis du skriver en kommentar til mig.