lørdag den 14. september 2019

Strikkede karklud, lilla klud

Dette er lavet som arkiv til mig selv, for at holde styr på opskrifterne på de klude jeg har strikket. Men du er meget velkommen til at strikke klude efter opskrifterne og skulle du have en opskrift du har lyst til at dele med mig vil jeg blive meget glad.




Jeg har strikket denne klud i Mayflowers junior 8
Pindestr. er 3,5

Slå 68 masker op.

Start med at strikke 6 pinde ret.

De første 3 og sidste 3 masker strikkes ret på alle pinde.

Mønster:
1 pind - 2 ret, 2 vr pinden ud.
2 pind - som maskerne viser, 2 vr. 2 ret pinden ud
3 pind - 1 ret *2 vr, 2 r*
4 pind - som maskerne viser
5 pind - 2 vr, 2 ret pinden ud
6 pind - som maskerne viser


Disse 6 pinde består mønstret af, husk at strikke de første 3 masker og de sidste 3 masker ret på alle pinde. Afslut med 6 pinde ret når du synes din klud er firkantet eller som den skal være.

Ved den viste klud har jeg kun 2 kantmasker og 4 pinde ret foroven og forneden, men vil klart have som opskriften på den næste.

2 kommentarer:

Jeg bliver rigtig glad hvis du skriver en kommentar til mig.