søndag den 22. september 2019

Strikkede klude

Dette er lavet som arkiv til mig selv, for at holde styr på opskrifterne på de klude jeg har strikket. Men du er meget velkommen til at strikke klude efter opskrifterne og skulle du have en opskrift du har lyst til at dele med mig vil jeg blive meget glad.





Jeg har strikket denne klud i Drops Loves You 8.
Pindestr. er 4

Slå 60 masker op.

Start med at strikke 6 pinde ret.

På alle pinde er der 3 ret som kantmasker i start og slut.

1 pind - 2 ret, 2 vrang, pinden ud,
2 pind - som maskerne viser
3 pind - 2 vr, 2 ret pinden ud
4 pind - som maskerne viser

Disse 4 pinde består mønstret af, husk at strikke de første 3 masker og de sidste 3 masker ret på alle pinde. Afslut med 6 pinde ret når du synes din klud er firkantet eller som den skal være.

2 kommentarer:

  1. Det er så hyggeligt at strikke klude, det er det bedste bilstrikketøj jeg har. Det er et flot mønster du har strikket.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er dejligt at sidde med i bilen når man køre langt, det er vi helt enige om, men hygger nu også med det hjemme i stuen :-). Tak for søde ord.

      Slet

Jeg bliver rigtig glad hvis du skriver en kommentar til mig.