lørdag den 17. august 2019

Strikkede karklude

Dette er lavet som arkiv til mig selv, for at holde styr på opskrifterne på de klude jeg har strikket. Men du er meget velkommen til at strikke klude efter opskrifterne og skulle du have en opskrift du har lyst til at dele med mig vil jeg blive meget glad.


Jeg har strikket denne klud i olines Cotton 8/4
Pindestr. er 3

Slå 68 masker op og strik 8 pinde ret.
De yderste 4 masker til start og slut er ret på alle pinde.

Mønster:
1. Pind - ret siden. ret hele pinden
2. Pind - 5 r, *3 vr, 5 r* gentag *til*
3 pind - 5 vr * 3 r, 5 vr* gentag * til *
4 pind - som pind 2
5 pind - ret
6 pind 1 r, * 3 vr, 5 r * gentag * til * slut med 1 ret
7 pind 1 vr * 3 r, 5 vr * gentag * til * slut med 1 vr
8 pind som pind 6


Husk de først og sidste 4 masker strikkes ret på alle pinde

De 8 pinde består mønstret af, når du synes kluden er firkantet slutter du af med 8 pinde ret.

6 kommentarer:

  1. Hvad er mønstret deleligt med? Vil nemlig gerne strikke et gæstehåndklæde af samme mønster

    SvarSlet
  2. Svar
    1. Det er i hvert fald ikke et lige antal masker. Det har du i.😄

      Slet
    2. Jeg er også kommet frem til 69 m, hvis maskeantallet skal passe med opskriften.
      Lissi

      Slet
  3. Hej den karklud er det rigtig er der skal slås 68 masker op og starte med 4 ret og slutte med 4 ret og der står på anden pind 5 ret når jeg har strikket de 4 pinde også 3 vrang og 5 ret også står der gentag er det kun de 3 var og fem ret og slutte med 4 ret jeg har prøvet men der mangler en maske når jeg skal de fire ret til sidst

    SvarSlet

Jeg bliver rigtig glad hvis du skriver en kommentar til mig.